اصول آیکیدو 2 -اوکمی (UKEMI)
« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

1- برای سالم ماندن. این تنها به معنی پرهیز از آسیب دیدن نیست بلکه بدان معنی است که مراقب تمام چیزهایی که در یک حمله اتفاق می افتد باشیم و بنابراین بتوانیم دفاع و پاسخ مناسبی را پیدا کنیم و شاید حداقل راه گریزی را بیابیم.


2- برای اینکه پرتاب شدن را تجربه کنیم. بخشی از فرایند یادگیری باید درک آن چیزی باشد که سمت دیگر حمله تجربه می کند. و اینکه احساس او در زمان اجرای یک تکنیک خاص چیست؟ همچنین برای مشاهده کردن تکنیک طرف دیگر بخصوص اگر این شخص یک استاد یا ارشد باشد.

2-الف- برای اینکه یاد بگیریم با بدنمان بشنویم. یک پرتاب خوب نیازمند آن است که نسبت به یارتان به اندازه کافی حساس باشید. گاه ما آنقدر در  نقش خود بعنوان مجری تکنیک غرق می شویم که فراموش می کنیم که باید به یارمان احترام بگذاریم و با او در یک مسیر برای رسیدن به هماهنگی همراه شویم. با قرار گرفتن در نقش اوکه (شخصی که تکنیک برروی او اجرا می شود) این شانس را بدست می آوریم که به جنبه های دیگر حرکات بدن نیز اهمیت بدهیم. خوشبختانه با اهمیت دادن به قدرت پذیرش در نیمی از زمان تمرینات شما این قدرت پذیرش را در خود توسعه و پرورش می دهید.

3- برای اینکه به یارتان در یادگیری کمک کنید. یک اوکه خوب بودن به معنای حفظ کردن ارتباط با مجری تکنیک است و اینکه به او اجازه دهید تا این ارتباط و اجرای واقعی تکنیک را تجربه کند. یک اوکه خوب بودن به مجری تکنیک این اجازه را می دهد که بدون اینکه نگران مجروح شدن شما باشد به اجرای تکنیکش بپردازد.

4-نگهداری بدن در شرایط مناسب. برای اجرای یک "اوکمی " خوب کار بسیاری نیاز است، بیشترین تاکید بر متصل ماندن با یارتان، انعطاف پذیر بودن و آگاه ماندن وجود دارد.

استاد ساوتومی در کتاب خود "اصول آیکیدو" می نویسد:
"آموزش درست "اوکمی" به شما اجازه میدهد تا آینده را بدرستی ببینید زیرا دیدگاه شما بر مبنای مشاهده و بصیرت استوار است و نه برمبنای داوری ها و تصمیمات مطلق و خشک، تنها بر مبنای مدارک از پیش تهیه شده. "اوکمی" خوب همان شناخت و دانایی را به نمایش می گذارد که شبیه است به توانایی یک ماهیگیر با تجربه قدیمی در تشخیص وضعیت آینده آب و هوا".



ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 19:48 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 6652
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1